Vejledning til vores SKB-opgave. Vi drøftede vores problemformulering, teorier, synopsens faktiske formål og fremlæggelsens indhold og mål. Opbygning af en synopsis skal indeholde et emne og et mål. Vores problemformulering skal derfor ændres til et emne og et mål.
Ændringsforslag:
Emne
Bevægelseslege i dagtilbud 3 - 6 år.
Mål
At fremme børns sundhed, trivsel og udvikling i en pædagogisk praksis.
Teorier
Antonovsky - OAS
Vygotsky - NUZO
De fem dimensioner - barnets kropslighed
Trivsel
OBS-punkter
- didaktiske modeller
- sundhedsfremme og forebyggende
- CKF´er
- lovgivningen
- udviklingsperspektiv
- undersøgelser og kampagner
Vi blev opmærksomme på, at der kun er en studiedag inden afleveringen onsdag uge 20, så... for ikke at få stres - sænkede vi skulderne - huskede hinanden på, at vi er studerende og er i en læringsproces. Vi blev efterfølgende enige om en arbejdsfordeling af skriveprocessen.
onsdag den 4. maj 2011
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Hej Solveig
SvarSletJeg havde set frem til at læse din besvarelse af studiespørgsmålene om teorien handlekompetence af Bjarne Bruun Jensen, jeg vil opfordre sig til at skrive din besvarelse her på bloggen. Ligeledes syens jeg det kan være spændende at læse mere om det du arbejder med nu i pædagogik og DKK, ligesom de indlæg du har skrevet om Montessori, neuropædagogik, sprog og litteraturpædagogik
Hilsen
Susanne