onsdag den 1. september 2010

Case

Mille er 20 mdr. og er begyndt i vuggestuen for 2 mdr. siden. Mille er til barn der har behov for særlig støtte. Hun er følelsesmæssigt omsorgssvigtet og er på alle udviklingsniveauer understimuleret.
Jeg er hendes primærpædagog og mine observationer bekymre mig. Jeg fremlægger mine bekymringer og iagttagelser til et personalemøde og ønsker feedback fra mine kollegaer.
Mille har intet sprog og bruger ingen lyde. Hun kommunikerer med pegefingeren og kropssproget. Mille er stiv i kroppen, går meget usikkert i en bredgående gang og mister let balancen. Jeg har svært ved, at holde dyb øjenkontakt med hende i ret lang tid af gangen og hun gemmer tit sine øjne bag en løftet arm. I lege er hun næsten usynlig. Hun leger med sig selv og opsøger ikke socialkontakt med andre børn eller voksne. Hun reagerer ikke på smerte, når hun slår sig og søger ingen trøst. Kan ofte virker trist og hendes ansigtsudtryk virker nærmest følelsesforladt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar